Made in, dat actief is in 7 Vlaamse regio's waaronder Made in Regio en dagelijks regionale economische berichtgeving brengt, investeert in een gloednieuw online nieuwsplatform.

Hiermee wil Mediahuis een versnelling hoger schakelen om de grootste business nieuwssite van Vlaanderen te zijn en hun groei daarmee te bestendigen.

Om dit verhaal mee vorm te geven en te realiseren werd er voor Intracto gekozen.

De site bij uitstek voor de Vlaamse KMO

Maandelijks worden er momenteel 2,4 miljoen artikels gelezen over de regio's heen. Een bereik dat maand na maand in sneltempo stijgt en vraagt om een digitale boost. De missie van Made in is het brengen van unieke regionale economische journalistiek met een positieve focus op de ondernemerswereld. Naast informeren en inspireren willen ze ondernemers ook trots maken op het ondernemerschap.

Evy Nulens, product owner Made in: "een 4-tal jaar geleden hebben we reeds een complete rebranding van ons merk tot stand gebracht, maar het technisch platform toonde de voorbije jaren heel wat beperkingen.

We willen nu vooral gebruiksvriendelijkheid eerst zetten om de lezers een complete nieuwsbeleving te bezorgen en die zal voor een groot deel ook mobile-first moeten zijn aangezien het merendeel via smartphone/tablet leest."

Nieuwsaanbod op maat van de gebruiker

'Met deze visie in het achterhoofd koos Made in voor digitaal agentschap Intracto om een platform te bouwen dat dit najaar gelanceerd wordt. Intracto schreef de voorbije jaren heel wat overnames op haar palmares en verruimde hiermee haar expertise. Het bureau heeft momenteel 700 experts in huis. Made in gelooft steevast dat zij de verwachtingen zullen overstijgen en een ideale technische partner zijn.

Tom Van Mierlo, partner bij Intracto: "De bedoeling is om nog slimmer met data om te gaan en om aan de hand van een login-systeem zeer gerichte en informatie op maat van de gebruiker te tonen.

Regio en sectoren zijn daarbij een vooraanstaand element, maar tegelijkertijd willen we continu inzetten op progressive profiling om het krachtige aanbod van Made in zo relevant mogelijk tot bij de gebruiker te krijgen."

In de toekomst wil Made in ook meerdere content formats zoals (live)video, podcast, dossiers, etc. mogelijk maken. De regionale kracht zal bewaakt blijven, maar het zal eenvoudiger worden om nieuws uit de verschillende regio's te lezen.' (pp)

Intracto uit Herentals is ontwikkelaar van uw Nnieuws.be.